Ruilen & Retourneren
Inloggen
Winkelmandje
NederlandsNederlands

Ruilen & Retourneren

Let op:
- Het ordernummer is in deze opmaak: 210XXXXX of 220XXXXX (niet het factuurnummer met 202XXXXX).
- Orderdatum is de datum waarop u bestelling geplaatst heeft. Niet de factuurdatum.
- Postcode van het afleveradres invullen. Niet het factuuradres.

Zakelijke verkopen

Voor zakelijke verkopen, dus aankopen gedaan door de afnemer die handelt in het kader van de uitoefening van een beroep of bedrijf, inclusief de afnemer die handelt in opdracht van een bedrijf op beroep makelaar, geldt geen herroepingsrecht of wettelijke bedenktijd.

Particuliere verkopen

Particuliere klanten genieten van 50 dagen gratis ruilen en retourneren. Hier zitten wel een aantal voorwaarden aan verbonden:

- Kosten van de verzendopties kunnen niet geretourneerd worden
- De kosten voor een montagedienst kunnen niet geretourneerd worden
- Indien een retour wordt aangemeld voor een toestel dat gemonteerd is en waar de verpakking van ontbreekt, moet onze technische dienst dit toestel afhalen of direct meenemen. Hier geldt geen gratis retourneren op. De kosten hiervoor bedragen €149,50, ongeacht de prijs van het toestel. Het is ook mogelijk om het toestel zelf te retourneren, dan vervallen deze kosten.
- Bestellingen bij onze Fitwinkels kunnen niet bij Fitwinkel.nl geretourneerd worden. Ook hanteren zij andere retourvoorwaarden. Vraag in jouw Fitwinkel naar de voorwaarden.
- Gratis retourneren geldt niet wanneer er misbruik wordt gemaakt van onze gunstige voorwaarden. Hierbij kun je denken aan het bestellen van de maten M, L en XL van hetzelfde product waarbij je op voorhand weet dat er 2 maten teruggestuurd gaan worden. 
- Artikelen die om redenen van gezondheidsbescherming en hygiëne niet retour mogen, zoals eiwitten, kunnen niet geretourneerd worden.  

Wanneer wordt er een waardevermindering in rekening gebracht?

Indien het product niet in de originele staat wordt geretourneerd. De verantwoording voor de retourzending ligt bij de klant. De waardevermindering kan ontstaan door de onderstaande factoren:

1. Het product is niet geretourneerd in de originele verpakking.
2. Het product is beschadigd.
3. Het product wordt incompleet geretourneerd.
4. Een artikel mag thuis uitgeprobeerd worden, maar niet in gebruik worden genomen. Indien het in gebruik genomen wordt, brengen wij de waardevermindering in rekening.

Het retourproces

Het retourproces bestaat uit de volgende stappen:

1. U meldt uw retour via deze pagina aan.
2. U ontvangt binnen 24 uur de retourinstructies.
3. U brengt de retour naar het dichtstbijzijnde PostNL pakketpunt.
4. Wij ontvangen uw retour en controleren of deze in goede staat is.
5. Wij verwerken uw retour en storten uw geld terug of ruilen uw bestellen (dit duurt 2-5 werkdagen).

Ruilen

Wilt u uw bestelling ruilen? Geef aan in het opmerkingen veld welk product u retourneert en welk product u graag ontvangt. Let hierbij goed op dat het duidelijk is welke maat, kleur etc. u wenst te ontvangen. Is het gewenste artikel duurder dan uw huidige product dan krijgt u van ons een nieuwe orderbevestiging. Zodra het verschil is voldaan gaan wij direct over tot verzending.

Wilt u ruilen voor een goedkoper product? Wij zullen dan het verschil in bedrag binnen 2-5 werkdagen terugstorten en zullen bij binnenkomst van uw retour meteen het gewenste product verzenden.

Geld terug ontvangen

Wilt u liever uw geld terug? Dat kan natuurlijk. Indien u een online betaalmethode heeft geselecteerd, onder rembours heeft betaald of vooraf heeft betaald krijgt u uw geld binnen 2-5 werkdagen terug op uw rekening.

Afterpay
Indien u betaald heeft via Afterpay krijgt u binnen 2-5 werkdagen uw geld terug van Afterpay. Heeft u nog niet betaald? Wij zullen dan Afterpay op de hoogte brengen. Zorg er in dit geval wel voor dat het product ruim binnen de 14 dagen betalingstermijn van Afterpay geretourneerd is. U heeft bij ons 50 dagen retourtermijn. Dit betekent dan ook als voorbeeld wanneer u met Afterpay heeft betaald u na 49 dagen uw bestelling terug kan sturen. Echter moet u in dat geval de factuur van Afterpay al wel betaald hebben (binnen 14 dagen). U krijgt het geld dan van ons teruggestort.


Zware producten retourneren of ruilen

Heeft u een fitnessapparaat of zwaar product boven de 31,5 kg wat u wilt retourneren? U kunt dan gebruik maken van onze ophaalservice. Indien u uw pakket graag wilt laten afhalen kunt u een e-mail sturen naar retouren@fitwinkel.nl.

Bij het afhalen van zware pakketten boven de 31,5 kg gelden dezelfde voorwaarden als bij de aflevering van deze pakketten. Deze bestelling halen wij af bij de eerste drempel van het pand waarin u woont. Als u woonachtig bent in een appartement wordt de bestelling afgehaald bij de ingang van het pand en niet bij de voordeur van uw eigen appartement.

Heeft u een product van 31,5 kg of zwaarder en ontbreekt de originele verpakking, dan is afhalen alleen mogelijk wanneer onze technische dienst langskomt. De kosten hiervoor bedragen €149,50. Het is natuurlijk ook mogelijk om het product bij ons distributiecentrum af te leveren, dan vervallen deze kosten.

Verkeerd artikel

Onze excuses voor het ongemak. Wij zorgen zo snel mogelijk voor een oplossing. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice via klantenservice@fitwinkel.nl.

Bestelling is defect of heeft een storing

Is uw bestelling defect/beschadigd bij ontvangst of heeft uw apparaat na 50 dagen problemen? Dan heeft u vaak nog garantie. U heeft altijd minimaal 1 jaar garantie op fabrieksfouten en op fitnessapparatuur kan dit zelfs tot 3 jaar zijn. Als u nog garantie heeft, kunt u contact opnemen met onze service afdeling via www.reparatiefit.nl. Zij zullen zorg dragen voor de afhandeling van uw klacht.

Retourneren aan de deur

Moet u een artikel retourneren en wordt er een ander pakket afgeleverd thuis? Dan kunt u het artikel wat geretourneerd moet worden meegeven aan de pakketbezorgers van PostNL. Dit scheelt u tijd om het pakket naar een PostNL afhaalpunt te brengen. Meld het pakket wel van te voren aan en voorzie het pakket van een geldig retouradres alvorens u het meegeeft aan de pakketbezorger.


Montageorders

Producten die besteld zijn met montage kunnen binnen 50 dagen worden geruild of geretourneerd. Indien een product wordt omgeruild en het nieuwe product moet opnieuw geïnstalleerd worden, dan worden hiervoor opnieuw montagekosten gerekend (normale tarief). Mocht de bestelling retour komen en vindt er geen omruiling plaats? Dan worden de montagekosten niet vergoed.

Indien een retour wordt aangemeld voor een toestel dat gemonteerd is en waar de verpakking van ontbreekt, moet onze technische dienst dit toestel afhalen of direct meenemen. Hier geldt geen gratis retourneren op. De kosten hiervoor bedragen €149,50, ongeacht de prijs van het toestel. Het is ook mogelijk om het toestel zelf te retourneren, dan vervallen deze kosten. Ons advies is dus om de verpakking, ook van een gemonteerd toestel, te behouden.


Winkelmandje

Wis filters

Filter

Annuleren
Bevestigen